Adatbeviteli útmutató
(szerkesztők számára)
A rendszer az adatgazdák által feltöltött fájlok tartalmát importálja az adminisztrátorok segítségével elkészített betöltési szabályok alapján.
1. Az adatgazda megadása
A Datasets oldal alatt létre kell hozni egy egyedi, "Basic Page" típusú gyereklapot az adatgazda számára (jellemzően a nevét használva). Ezalatt az oldal alatt lesznek majd a Dataset típusú csomópontok: a betöltött adatok és forrásaik.
2. Az adatforrások rögzítése
Az adatbevitel (import) tartalomtípusonként történik (személyek, különféle események stb.). Ezeket külön-külön Dataset típusú oldalként kell létrehozni az adatgazda oldala alatt.
Ezeken a Dataset oldalakon lehet feltölteni az adatokat tartalmazó fájlokat CSV formátumban ("Source files" mező). A feltöltött fájlok melletti szövegmezőben készíteni kell egy leírást azok tartalmáról, röviden elmagyarázva az egyes oszlopok tartalmát és javasolt betöltési helyét. Ebből a szöveges leírásból egy adminisztrátor elkészíti a betöltési szabályokat, majd elindítja a betöltést.
Egy Dataset lapra több adatforrás (fájl) is feltölthető.
3. Betöltési szabályok készítése
Az adattár adminisztrátorai a létrehozott Dataset lapokon a fájlok melletti szöveges leírásokból elkészítik a CSV oszlopok és az adatmezők közötti leképezési térképeket, azaz az adatok betöltési szabályait (mit hova hogyan importáljon a rendszer). További részletek a betöltést végző modul Wiki lapján olvashatók.
4. Adatbetöltés
A leképezések elkészítése után történik az adatök betöltése (import). Ennek során az adott Dataset lap alatt jönnek létre az egyes adatrekordokat tároló gyereklapok. A betöltés jellemzően hosszú folyamat, ezért azt a rendszer a háttérben végzi.
Egy forrásfájl betöltésének elindításához a neve alatt található "Import" linkre kell kattintani (a fájlt és a betöltési szabályait tartalmazó lap mentése után). Ennek hatására létrejön egy feladat (Task), amit a rendszer a későbbiekben végrehajt. A feladatokat az adminisztrátorok aktiválják (waiting állapotból active státuszba léptetik), majd a rendszer ütemezi azok végrehajtását (running állapot).
A feladatok végrehajtását a "Task management" lapon lehet követni. Egy-egy feladat lapján (Task - edit) a log_messages szövegmező tartalmazza a betöltési naplót. Itt láthatók az esetleges hibák (ERROR) és figyelmeztetések (WARNING).
Egyebek: közösen használt elnevezések, entitások
Az egységes elnevezések használata érdekében készült egy külön "Naming" adathalmaz, amely jelenleg foglalkozások, rangok, titulosok stb. neveit tartalmazza, valamint egy "Entities" adathalmaz, amely a mindenki által hivatkozott adatelemeket (pl. településeket, megyéket stb.) tartalmaz.